Singing Bodies’ Trilogy – Caleido Talks
Invitate: Valentina de Piante Niculae și Raluca Ianegic
O discuție despre spectacole de dans care ne obligă să descifrăm și să ne facem propria cercetare în raport cu performance-ul.
Invitate: Valentina de Piante Niculae și Raluca Ianegic
O discuție despre spectacole de dans care ne obligă să descifrăm și să ne facem propria cercetare în raport cu performance-ul.
Zita este de bază în trupa Giuvlipen (teatru feminist rom). O puteți vedea în Festivalul Caleido în spectacolul Sexodrom.
De vorbă cu Alex Fifea, actor și regizor, despre „Infinit pozitiv”, spectacol produs de Carusel, axat pe ce înseamnă să trăiești cu HIV în România, pe care îl regăsim în selecția Caleido 2021.
De vorbă cu tânărul regizor Norbert Boda despre spectacolul „Singurătatea pietrelor”, de la Unteatru, pe care îl vedem în Festivalul Caleido și în centrul căruia îl regăsim pe Sandy, un copil care suferă de autism, cât și despre felul în care teatrul independent se raportează la problemele lumii contemporane și despre efectele pandemiei asupra acestui segment.
Cristina este coregrafă, dansatoare/ performer, profesoară de dans. A studiat coregrafia și psihologia. În Caleido, are spectacolul “Nu toți sunt eroi”, realizat împreună cu Smaranda Găbudeanu. Este despre bunicii lor și, poate, și ai noștri.
„Am încercat să ne apropiem pas cu pas și să înțelegem autismul ca formă de diversitate”, spune actrița Florina Gleznea despre spectacolul „Singurătatea pietrelor” (regia Norbert Boda), în care o vedem în Caleido 2021 și care abordează un subiect important despre care vorbim prea puțin în România: viața copiilor cu autism. Despre provocările acestei producții Unteatru, cât și despre zona independentă și consecințele pandemiei, am stat de vorbă în rândurile care urmează.
Romii (cărora în universul românesc li s-a spus multă vreme țigani, și încă li se spune) sunt o prezență foarte veche în spațiul carpato-danubiano-pontic. Istoria lor e crudă, deși se află de secole pe aceste meleaguri, abia de 165 de ani au fost eliberați din robie, adică din sclavie. Romii au fost sclavi în țările române, iar bisericile au fost stăpâne de sclavi. E o realitate, ale cărei consecințe încă le trăim. Și cum putem ieși din această istorie plină de nedreptăți, etichete și prejudecăți? Noi propunem – ca început de soluție – cunoașterea reciprocă, apropierea și educația culturală.