Larisa Belcea: “Zambara Kabarett este ceva mai mult decât un simplu spectacol”

Larisa Belcea: “Zambara Kabarett este ceva mai mult decât un simplu spectacol”

Larisa poate fi văzută în Zambara Kabarett în Festivalul CALEIDO.

Gabriela Harabagiu: „Libertatea e un concept despre care mă feresc să vorbesc sau poate refuz să mă gândesc în profunzime pentru că mă încearcă un sentiment de disperare”

Gabriela Harabagiu: „Libertatea e un concept despre care mă feresc să vorbesc sau poate refuz să mă gândesc în profunzime pentru că mă încearcă un sentiment de disperare”

Toate spectacolele improbabile se pot asculta gratuit oriunde ai fi, ai nevoie doar de o pereche de căști și de un search pe Spotify: Theatre on demand. Enjoy!

Claudiu Dumitrescu: „Pentru mine, Teatrul a fost confirmarea că sunt și eu bun la ceva”

Claudiu Dumitrescu: „Pentru mine, Teatrul a fost confirmarea că sunt și eu bun la ceva”

Lui Claudiu i se spune și Dinți. A fost la pușcărie, a ieșit de la pușcărie. S-a anturat cu Studiourile Ferentari. Acum joacă în spectacole de teatru, își spune povestea, ca să îi ajute pe alții să nu facă greșelile lui. Îl puteți vedea în cadrul festivalului CALEIDO în spectacolul Soare cu Dinți. Se povestește…

Andrei Ursu: „Important e să nu uităm să râdem”

Andrei Ursu: „Important e să nu uităm să râdem”

Andrei Ursu a scris textul spectacolului Zambara Kabarett, care poate fi văzut în Festivalul CALEIDO. 

Gry Kipperberg: „Cu siguranță mă simt neobișnuită în piesă și sunt în continuare surprinsă de material, de co-interpreții mei și, de asemenea, de modul în care piesa pare să rămână relevantă”

Gry Kipperberg: „Cu siguranță mă simt neobișnuită în piesă și sunt în continuare surprinsă de material, de co-interpreții mei și, de asemenea, de modul în care piesa pare să rămână relevantă”

Colaborezi cu Francesco Scavetta de mulți ani, ați înființat împreună compania WEE în 1998. Cum abordați colaborarea din perspectivă artistică? Colaborarea noastră a început în timp ce amândoi eram interpreți într-un spectacol al coregrafului italian Giorgio Rossi în 1996. Spectacolul a fost produs de Black Box Teater din Oslo și a dus la apariția primului…

Dorothea Zeyringer: „Tindem să uităm că suntem valoroși așa cum suntem și că nu este nevoie să realizăm ceva mai întâi.”

Dorothea Zeyringer: „Tindem să uităm că suntem valoroși așa cum suntem și că nu este nevoie să realizăm ceva mai întâi.”

„More or less” este co-creată împreună cu Tiina Sööt? Aceasta este prima voastră colaborare?Lucrăm împreună din 2012 și am dezvoltat împreună multe proiecte diferite. Primele noastre lucrări au fost create în timp ce studiam arte performative la Viena. De-a lungul anilor, am reușit să dezvoltăm un limbaj comun specific care definește colectivul nostru Sööt/Zeyringer.Plimbarea audio…

Tiina Sööt: „A nu face nimic poate fi un act de rezistență. A nu ajunge la epuizare, a nu fi stresat, a alege mai puțin sau a sta nemișcat pot fi acte de rezistență.”

Tiina Sööt: „A nu face nimic poate fi un act de rezistență. A nu ajunge la epuizare, a nu fi stresat, a alege mai puțin sau a sta nemișcat pot fi acte de rezistență.”

TIINA SÖÖT (născută în 1986, Tartu, Estonia) este o artistă care activează în domeniul artelor performative și al artelor plastice. Ea este implicată în duo-ul artistic Sööt/Zeyringer (sootzeyringer.com) din 2012, dezvoltând practici performative la limita artelor plastice și a dansului. În perioada 2015 – 2019 a lucrat împreună cu Aet Kuusik în Tallinn, abordând teme precum genul…

Alexandra Bălășoiu: „Dansul poate contribui la crearea unor spații sigure de expresie a empatiei”

Alexandra Bălășoiu: „Dansul poate contribui la crearea unor spații sigure de expresie a empatiei”

Alexandra Bălășoiu ne povestește cum a ajuns o psihoză postpartum să se transforme într-un act artistic. Cum s-a născut spectacolul „Mareele de primăvară ale unei fete cuminți”.  Alexandra Bălășoiu, cum ați ajuns să faceți “Mareele de primăvară ale unei fete cuminți”, cum și de ce tocmai această poveste?  „Mareele de primăvară ale unei fete cuminți”…

Cristina Drăghici: „Am sentimente amestecate pentru pământul natal”

Cristina Drăghici: „Am sentimente amestecate pentru pământul natal”

Cristina Drăghici nu lipseşte din spectacolul „Am făcut ce s-a putut”. În Festivalul Caleido (27 noiembrie – 1 decembrie, la Timişoara), normal. Atenţie: acţiunea se petrece în Teleorman, pământ românesc (Cristina e din Teleorman, da). Cristina, iată-te pe scena Caleido, cu un spectacol – Am făcut ce am putut – a cărui acțiune se desfășoară…

Andreea Novac: „Caleido rămâne un maraton artistic pe care ne-am bucura să îl alergăm împreună”

Andreea Novac: „Caleido rămâne un maraton artistic pe care ne-am bucura să îl alergăm împreună”

Un maraton al producțiilor independente se va desfășura la Timișoara în perioada 27 noiembrie – 1 decembrie. Ajuns la a V-a ediție, Festivalul de arte performative Caleido include spectacole de teatru, ateliere de dans și dezbateri în cinci spații din orașul Capitală Culturală Europeană 2023.Andreea Novac, directoarea artistică a festivalului ne dezvăluie mai multe despre…

Liviu Romanescu: „Togetherness-ul din artă are șansa să ne educe spiritul și mintea”

Liviu Romanescu: „Togetherness-ul din artă are șansa să ne educe spiritul și mintea”

Liviu e co-fondator al Vanner Collective, un colectiv de creatori de teatru cu o dimensiune internațională, organizație care mai are puțin și împlinește un deceniu.  Liviu Romanescu, veți juca în “KOMOREBI. Lumina care se filtrează printre copaci” în cadrul Festivalului CALEIDO, la Timișoara, orașul de unde a pornit Revoluția din decembrie 1989, care ne-a adus…

Denisa Nicolae: „Cred în oamenii cărora nu le e teamă să se arate imperfecți”

Denisa Nicolae: „Cred în oamenii cărora nu le e teamă să se arate imperfecți”

Cuvântul ei preferat este „Komorebi”, cuvânt în japoneză care înseamnă „lumina care se filtrează printre copaci”. Este, totodată și numele spectacolului în care joacă și în care s-a implicat inclusiv în ceea ce privește direcția scenică și regia. Denisa, cât de important este KOMOREBI în biografia ta, în parcursul tău profesional? Ce a însemnat munca…

Ilinca Prisăcariu: „Libertatea e fluidă și paradoxală și tocmai asta e tare”

Ilinca Prisăcariu: „Libertatea e fluidă și paradoxală și tocmai asta e tare”

Ilinca Prisăcariu se numără printre cei care au fondat Teatrul Improbabil. Este regizoare și dramaturgă cu experiență în domeniul producției de teatru și al scrierii creative (dramaturgie, proză, articole).  Care e treaba cu Teatrul Improbabil și cu teatrul sonor? Unde să vă găsim, dincolo de festivalul CALEIDO? Teatrul Improbabil e un teatru sonor pe care…

Alin Uberti: „Nu cred că am fost liberi și nu cred că suntem nici acum”

Alin Uberti: „Nu cred că am fost liberi și nu cred că suntem nici acum”

Spectacolul “Happiness loading. It might take a while”, de la teatrul sonor Improbabil, spectacol la care a muncit regizorul Alin Uberti, poate fi auzit în Festivalul CALEIDO.  Happiness loading. It might take a while. Cum s-a născut el? Spectacolul a fost o colaborare între mine și Laura Ivăncioiu, care a scris textul. Țin minte că…

Ovidiu Mihăiță: „Să nu uităm că regii nu suportă un lucru – să râdem de ei”

Ovidiu Mihăiță: „Să nu uităm că regii nu suportă un lucru – să râdem de ei”

Ovidiu Mihăiță, este unul dintre motoarele antreprizei teatrale libere AUĂLEU, responsabilă pentru ”HUOOOOO!!!”, dar și pentru „Grand Hostel Timișoara”. Secretul “HUOOOOO!!!” HUOOOOO!!!” nu are secrete, dar nici nu le pot spune. El a apărut într-un context în care era necesar, atunci acolo. Solidaritatea celor care mergeau la proteste i-a împins mai apoi în sala de teatru și…