Sabina Bălan: „Mi-e greu să definesc drumul libertății noastre altfel decât o pierdere și o redobândire continuă”

Sabina Bălan: „Mi-e greu să definesc drumul libertății noastre altfel decât o pierdere și o redobândire continuă”

Asistentă de regie și dramaturgă, Sabina are o licență în scenaristică la Facultatea de Film și un master în scriere dramatică la Facultatea de Teatru, ambele la UNATC. Ca asistentă de regie, a făcut parte din echipele de filmare ale unor producții precum „Killing Eve”, „Voyagers”, „Wednesday” și s-a specializat pe poziția de Crowd Assistant…

Alexa Băcanu: „Teatrul e un mod de a fi împreună”

Alexa Băcanu: „Teatrul e un mod de a fi împreună”

Alexa Băcanu este autoare dramatică și a debutat în 2009 la Teatru 74 din Târgu Mureș. Din 2014 este parte din echipa Reactor de Creație și Experiment Cluj-Napoca. În Festivalul de arte performative CALEIDO, piesa scrisă de ea “Dă-te din soare” se joacă pe 27 noiembrie, de la ora 18:00, la Iulius Town. Alexa Băcanu, care e povestea…

Jonas Øren: „În ciuda faptului că provin din baletul clasic, am avut întotdeauna o atracție pentru dans, așa cum se desfășoară în cultura pop”

Jonas Øren: „În ciuda faptului că provin din baletul clasic, am avut întotdeauna o atracție pentru dans, așa cum se desfășoară în cultura pop”

Un performance la granița dintre rezistență și auto-afirmare, la intersecția dintre cultura hip hop și cea queer, prin intermediul dansului, textului și rap-ului. Festivalul de arte performative Caleido prezintă la Timișoară, în premieră națională, pe 29 noiembrie, HYBRIS: Choreographing Whiteness – coregrafie și interpretare: Jonas Øren, un spectacol cu text în limba norvegiană cu traducere în engleză. HYBRIS:…

De vorbă cu OFELIA POPII și OANA BRÂNZAN despre „AutoPsy&Co”

De vorbă cu OFELIA POPII și OANA BRÂNZAN despre „AutoPsy&Co”

Ofelia Popii este una dintre cele mai apreciate actrițe din România, atât în teatru, cât și în film – a primit, în repetate rânduri, atât premiul UNITER, cât și GOPO. S-a consacrat la Teatrul Radu Stanca din Sibiu, dar a strălucit pe multe scene ale lumii. Și este și profesoară de teatru. Am povestit cu…

Ionuț Oprea: „Realitatea străzilor este mult mai dură decât viața la închisoare”

Ionuț Oprea: „Realitatea străzilor este mult mai dură decât viața la închisoare”

Ionuț coordonează Studiourile Ferentari, unde mulți tineri din comunități vulnerabile au o șansă la o viață nouă – prin teatru (și nu numai). Spectacolul muncit de Ionuț Oprea cu Claudiu Dumitrescu – Soare cu Dinți – poate fi văzut în Festivalul CALEIDO, care are loc între 27 noiembrie – 1 decembrie la Timișoara. Ionuț Oprea,…

Alexandru Ivănoiu: „Eu cred în reformă, nu în revoluție”

Alexandru Ivănoiu: „Eu cred în reformă, nu în revoluție”

Alexandru Ivănoiu este actor și dramaturg și fondatorul Teatrului Improbabil. I-am adresat câteva întrebări despre lucruri foarte probabile, cum sunt Stagiunile Improbabil – teatru sonor, două stagiuni, 13 spectacole.  Alexandru Ivănoiu, ce este Teatrul Improbabil, cum a apărut și la ce ne folosește el nouă? Dar cu teatrul sonor care e treaba, lumea încă îl…

Ana Maria Ursu despre „Casa cu maimuțe”

Ana Maria Ursu despre „Casa cu maimuțe”

Ana-Maria Ursu a absolvit Universitatea „George Enescu”, Facultatea de Teatru, Secția Actorie la Iași. A obținut un master în Arta Actorului la aceeași facultate. A fost angajată la Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani din 2008 până în 2011. În perioada respectivă a interpretat mai bine de 20 de roluri în cadrul teatrului respectiv. Din 2012 a…

Patricia Mocanu: „Cu cât teatrul și poezia sunt mai prezente, cu atât lumea o să fie un loc mai bun”

Patricia Mocanu: „Cu cât teatrul și poezia sunt mai prezente, cu atât lumea o să fie un loc mai bun”

Pe Patricia o puteți vedea în Dead Poets Society, în cadrul festivalului CALEIDO, care va avea loc între 27 noiembrie – 1 decembrie la Timișoara. Veți juca la Timișoara, capitală culturală europeană. Ce înseamnă pentru o tânără actriță Timișoara, orașul libertății, orașul de unde a pornit Revoluția din decembrie 1989? Pentru mine este o imensă…

Bianca Mareș: „Vulnerabilitatea este o trăsătură crucială în lumea actorilor”

Bianca Mareș: „Vulnerabilitatea este o trăsătură crucială în lumea actorilor”

Pe Bianca Mareș o puteți vedea în “Dead Poets Society” în cadrul festivalului CALEIDO.  Dead Poets Society. Despre ce ne vorbește acest spectacol, Bianca? De ce ar fi bine pentru un tânăr să îl vadă? ”Dead Poets Society” este un spectacol despre un grup de elevi dintr-un internat prestigios și profesoara lor de limba engleză,…

István Téglás: „Drumul pe care îl parcurg către împăcarea cu sine cred că e mai interesant decât fericirea în sine”

István Téglás: „Drumul pe care îl parcurg către împăcarea cu sine cred că e mai interesant decât fericirea în sine”

Actorul István Téglás poate fi văzut în spectacolul „O familie fericită”, în cadrul Festivalului Caleido. Ați primit feedback de la spectatori după ce au văzut O familie fericită? Ce v-au spus spectatorii? Convinge-mă să vin să văd spectacolul. Imaginează-ți că am douăzeci de ani și trebuie să fiu convins fiindcă, dată fiind libertatea, mai am…

Andreea Novac: „Am făcut mereu o convingere din întâlnirea cu alte demersuri și practici artistice”

Andreea Novac: „Am făcut mereu o convingere din întâlnirea cu alte demersuri și practici artistice”

Festivalul de arte performative Caleido merge anul acesta la Timișoara. Dezvoltat ca o platformă a dialogului intercultural, cu mize în dezbaterea constructivă de idei, în educația culturală și în pluritatea vocilor artistice, evenimentul se va desfășura în perioada 27 noiembrie – 1 decembrie în cinci locații din Timișoara. Aflăm mai multe de la Andreea Novac,…

Richard Bovnoczki: „Omul însă reușește să convertească și diferențele pe care timpul le crează în societate. Omul actualizează.”

Richard Bovnoczki: „Omul însă reușește să convertească și diferențele pe care timpul le crează în societate. Omul actualizează.”

Am stat de vorbă cu Richard Bovnoczki, actor pe care îl puteți vedea jucând în Domnișoara Iulia, în cadrul Stagiunii Caleido, la unteatru, pe 14 noiembrie. Domnișoara Iulia se joacă în luna noiembrie în cadrul Stagiunii Caleido, la Unteatru din București. Cum vezi spectacolul vostru ca parte din acest eveniment care pune în scenă diversitatea…

Alex Cristea: „Vrem ca lumea să realizeze că nu toți au o viată la fel de frumoasă ca a lor și că ar trebui să îi trateze pe toți oamenii cu respect și cel mai important, să nu îi judece.”

Alex Cristea: „Vrem ca lumea să realizeze că nu toți au o viată la fel de frumoasă ca a lor și că ar trebui să îi trateze pe toți oamenii cu respect și cel mai important, să nu îi judece.”

Am stat de vorbă cu Alex Cristea, pe care îl puteți vedea în „Aleea Stereotipurilor” sâmbătă pe 12 noiembrie. Am observat că fiecare dintre voi are o poveste despre cum a ajuns la PlayHood. La tine cum a fost? Sincer să fiu, am fost mereu pasionat de artă doar că atunci când eram mic nu aveam…

István Téglás: Suntem la vârste la care ne e clar că nu există cale de întoarcere, iar viețile noastre au avut deja un parcurs pe care nu-l mai putem schimba

István Téglás: Suntem la vârste la care ne e clar că nu există cale de întoarcere, iar viețile noastre au avut deja un parcurs pe care nu-l mai putem schimba

Avem nevoie din ce în ce mai des de o altă abordare a lucrurilor, crede actorul István Téglás. Momente în care să ajungem unii la ceilalți în mod direct, emoțional, diferit de felul în care suntem obișnuiți în mod general. O familie fericită, spectacolul realizat de el și Alina Berzunțeanu, poate fi o astfel de ocazie de conectare cu…

Alex Popa: „Teatrul prezintă personaje care ajung într-un punct limită și e frumos să vezi paleta de forme pe care o poate lua această de întâlnire.”

Alex Popa: „Teatrul prezintă personaje care ajung într-un punct limită și e frumos să vezi paleta de forme pe care o poate lua această de întâlnire.”

Pe Alex Popa îl puteți vedea în performance-ul „Pelicanul”, în cadrul Stagiunii Caleido, pe scena unteatru, pe 12 noiembrie, începând cu ora 16:00. În „Pelicanul” ții în echilibru stările complexe pe care le trăiește personajul tău de la o scenă la alta. Cum reușești să dai consistență fiecărei persona și, în același timp, să păstrezi…