Jonas Øren: „În ciuda faptului că provin din baletul clasic, am avut întotdeauna o atracție pentru dans, așa cum se desfășoară în cultura pop”

Un performance la granița dintre rezistență și auto-afirmare, la intersecția dintre cultura hip hop și cea queer, prin intermediul dansului, textului și rap-ului. Festivalul de arte performative Caleido prezintă la Timișoară, în premieră națională, pe 29 noiembrie, HYBRIS: Choreographing Whiteness – coregrafie și interpretare: Jonas Øren, un spectacol cu text în limba norvegiană cu traducere în engleză.

HYBRIS: Choregraphing Whiteness este o piesă despre coregrafie ca apropriere culturală. Care au fost experiențele/ observațiile care v-au condus către acest subiect?

Tematica care construiește HYBRIS: Choregraphing Whiteness se bazează pe stereotipuri create de cultura pop. Acesta explorează modul în care cultura pop coregrafiază cultura gay și queer albe, care derivă dintr-un limbaj fizic și verbal care nu este masculin și nici alb. Mai degrabă, limbajul (mișcării) în cauză aparține și provine de la femeile americane cu mai multă melanină – mai exact artistele rap și hip-hop modelate de cultura pop. HYBRIS abordează o problemă socială importantă: lipsa provocării stereotipurilor.

Există o performativitate specifică pe care o explorezi?

Limbajul mișcării din HYBRIS se bazează pe un fel de călătorie în propriul meu – Jonas, dansatorul – corp sau arhivă dansată. În ciuda faptului că provin din baletul clasic, am avut întotdeauna o atracție pentru dans, așa cum se desfășoară în cultura pop în spectacole și videoclipuri muzicale. Lucrez cu recrearea și deconstrucția imaginilor succesului. În HYBRIS sunt, de asemenea, Interesat în a problematiza ierarhii corporale, în sensul de mișcări și dansuri care dau statut corpurilor. 

Interviul complet aici: https://www.iqads.ro/articol/66180/jonas-oren-in-ciuda-faptului-ca-provin-din-baletul-clasic-am-avut-intotdeauna-o 

Similar Posts