Atelier Jonas Øren 

În cadrul atelierului, Jonas Øren propune metode de a dansa imagini conduse de fantezie – „tableau vivants” – idealuri care ne-au modelat și ne modelează modul în care ne prezentăm corpurile în societate. Scopul este de a comenta/chestiona modul în care devenim adepții celor care se prezintă sau cărora li se atribuie rolurile de eminenți, influenți și puternici; de a reflecta asupra narativelor dominante despre cum ar trebui să înțelegem succesul și virtuozitatea și despre cum dăm valoare corpurilor. Prin intermediul actelor muzicale, cântecului, storytelling-ului și coregrafiei, Øren explorează semnificația idealului prin noțiunile filosofului Rene Girard despre imitație și mimetism: cum imităm și reflectăm oamenii pe care îi admirăm și de ce integrăm aceste imagini corporale în propriul sine. Øren pune sub semnul întrebării efectul prin care cultura populară coregrafiază adepții săi, prezentând corpurile de succes ca fiind emancipatoare și edificatoare, dar și crude, toxice și inaccesibile.

28 noiembrie 12.00 – 15.00 I FITT – Sala Rotundă

Pentru rezervări completați formularul de aici. Accesul în sală se face cu 15 minute înainte de ora anunțată

Atelierele sunt organizate cu sprijinul Asociației Noi Re-Creăm și au loc în limba engleză. Participarea este gratuită și deschisă tuturor celor interesați, indiferent de nivelul de experiență.

Jonas Øren este un artist care investighează cum sinele, subiectivitatea și identitatea sunt legate de comunicare, producție și performanță strategică prin dans și coregrafie. Analizând auto-performativitatea, atât pe scenă, cât și în afara ei, el reflectează asupra prezentului și a modurilor noastre actuale de comunicare. Øren are o diplomă de licență în balet clasic și un master în dans de la Academia Națională de Arte din Oslo și a lucrat în domeniul dansului în mai multe contexte și în colaborare cu diverse domenii. În 2022, el a coregrafiat spectacolul de operetă „Prințesa Czardas” pentru Opera Norvegiană. Pe lângă activitatea sa artistică, Øren lucrează ca mediator la Dansens Hus și este redactor al publicației „SKEIV BEVEGELSE” (Mișcarea Queer) de Danseinformasjonen. Este beneficiarul Granturilor Guvernamentale pentru artiști emergenți în 2021–2023. 

Similar Posts

  • Zambara Kabarett

    Zambara Kabarett e un spectacol despre ceea ce s-a întâmplat, se întâmplă, şi va continua să se-ntâmple, pe ici pe colo, pe la margini, prin locuri, blocuri şi cartiere, sau prin diverse bule ale Zambarei.E un spectacol despre un oraş în schimbare și despre oamenii din el, confruntaţi cu schimbarea. Cu S mare. Sau afectaţi,…

  • Dead Poets Society

    La prestigioasa școală Welton sosește o nouă profesoară de engleză, doamna Keating. Keating propune elevilor o abordare nonconformista a procesului de învățare: să se delimiteze de reguli pentru a-și găsi propria voce. ”Dead Poets Society” vorbește despre importanța artei în formarea unor adolescenți, despre ciocnirea dintre tradiție și progres și consecințele tragice pe care acțiunile…

  • Hardly ever

    „Crezi în ceea ce spun sau în ceea ce arăt?” – „Hardly Ever” este un teren experimental în care dansatorii continuă să adune întrebări. Corpul performerului este înțeles ca o ficțiune pe care se poate scrie o multitudine infinită de posibile ficțiuni corporale. În timp ce construiesc diverse identități fizice, performerii se angajează într-o cartografie…

  • AUĂLEU prezintă GRAND HOSTEL TIMIȘOARA

    Show-ul se joacă în limbile română, germană, engleză, italiană, franceză, olandeză, sârbă și într-o mică măsură, turcă, greacă, chineză, romani și limbajul semnelor.Acțiunea se desfășoară în recepția unui hostel din Timișoara în anul 2023 când urbea este capitala europeană a culturii. Turiști din toată lumea vin în căutarea „acelui ceva” unic pe care fiecare oraș…

  • AUĂLEU prezintă HUOOOOO!!!

    Un spectacol fără decor, muzică, efecte, costume, fum, figurație, dar la care în schimb se râde. Postura în care sunt puși artiștii, atunci când trebuie să își descrie operele, este ca aceea în care mamele spun despre copiii lor că sunt cei mai frumoși din lume. Ar fi ilar să ne lăudăm singuri spectacolele. Nu, categoric nu…