Infinit pozitiv – Caleido Talks
Invitați: Alex Fifea și Marian Ursan
O discuție despre persoanele care trăiesc cu HIV și despre cum își petrec nopțile cei de la Asociația Carusel.
Invitați: Alex Fifea și Marian Ursan
O discuție despre persoanele care trăiesc cu HIV și despre cum își petrec nopțile cei de la Asociația Carusel.
Ionuț Niculae are – ca regizor de această dată – două spectacole în festivalul Caleido: „Clasa noastră” și „Exploziv”. Cel supranumit Jean (Jean e originar din Rahova), actor la bază, a pus pe picioare, alături de actorul Ionuț Toader, Brightside Drama, un laborator de teatru pentru liceeni. Și spectacolele acestea vor fi jucate tot de cei tineri. Și pentru că din “Exploziv” vom vorbi cu doi foarte tineri actori în devenire, l-am luat pe Jean la întrebări doar despre „Clasa noastră”. Iată.
Mihaela va juca pe scena Caleido într-un spectacol în care personaj principal este chiar Școala. Spectacolul se numește – elocvent – Limite.
Gabriel are în CALEIDO spectacolul “Uitasem”, pe care l-a scris și regizat.
Romii (cărora în universul românesc li s-a spus multă vreme țigani, și încă li se spune) sunt o prezență foarte veche în spațiul carpato-danubiano-pontic. Istoria lor e crudă, deși se află de secole pe aceste meleaguri, abia de 165 de ani au fost eliberați din robie, adică din sclavie. Romii au fost sclavi în țările române, iar bisericile au fost stăpâne de sclavi. E o realitate, ale cărei consecințe încă le trăim. Și cum putem ieși din această istorie plină de nedreptăți, etichete și prejudecăți? Noi propunem – ca început de soluție – cunoașterea reciprocă, apropierea și educația culturală.
Invitate: Ioana Marchidan, Hermina Stănciulescu și Alexandra Lulache
Cezar Antal este actor al Teatrului Odeon, dar îl regăsim și în zona independentă. În Festivalul Caleido din acest an, îl vedem în „Pelicanul”, spectacol montat de regizorul Florin Liță la Unteatru și produs în cadrul Caleido 2019, în care joacă alături de Florina Gleznea, Andra Ducuță și Alex Popa. Am stat de vorbă despre actualitatea piesei marelui dramaturg suedez August Strindberg, care a scris The Pelican în 1907, așadar în urmă cu mai bine de un secol, dar și despre efectele contextului pandemic sau despre teatrul independent de la noi, astăzi.