Sabina Bălan: „Mi-e greu să definesc drumul libertății noastre altfel decât o pierdere și o redobândire continuă”
Asistentă de regie și dramaturgă, Sabina are o licență în scenaristică la Facultatea de Film și un master în scriere dramatică la Facultatea de Teatru, ambele la UNATC. Ca asistentă de regie, a făcut parte din echipele de filmare ale unor producții precum „Killing Eve”, „Voyagers”, „Wednesday” și s-a specializat pe poziția de Crowd Assistant Director, care presupune pregătirea și setarea figurației la cadru.
Teatrul Improbabil și teatrul sonor
Treaba e că mediul sonor e unul foarte bogat, chiar dacă timid experimentat de către artiștii de teatru. În timpul pandemiei, teatrul sonor a fost o alternativă necesară la teatrul față-n față, la care nu mai aveam acces, pentru o perioadă. Și așa am ajuns să ne jucăm cu el și să ne dăm seama ce jucărie ofertantă e. Teatrul Improbabil e primul teatru sonor din România, un proiect inițiat de Alex Ivănoiu și Ilinca Prisăcariu, care a ajuns deja la a 3-a stagiune și poate fi ascultat online, pe platforma Spotify.
Povestea băiatului orb și invizibil
Am scris acest text în urma interviurilor cu persoane de la Asociația Nevăzătorilor, pornind de la întrebarea „Cum visează oamenii nevăzători?” A ieșit mai apoi un basm, pentru că mie și regizoarei Mara Oprea ne place să ne jucăm. E despre cum persoanele cu dizabilități merită să-și facă poveștile auzite și e postmodern, pentru că reflectă societatea de astăzi, care nu mai e demult ca-n basme.
Interviul complet aici: https://www.iqads.ro/articol/66097/sabina-balan-mi-e-greu-sa-definesc-drumul-libertatii-noastre-altfel-decat-o